A motorvezérlőbe épített Bec-nek rengeteg hátránya van:
Melegíti a motorvezérlőt
Általában csak 5 Volt feszültséget ad
Korlátozhatja a vezérlőnk maximális feszültségét
Fölöslegesen meríti az akkunkat
Ezek kiküszöbölésére alkalmazhatunk külső Bec áramkört melynek meg vannak a maga hibái:
Drága (univerzális, kapcsoló üzemű)
Súlya van
bekötésé némi kis barkácsolás szükséges
Ez is melegíthet( igaz máshol)
de ezekkel együtt érdeme használnunk!
Szokásos módon a BEC-el is "megszívtam", mert nem olvastam utána csak csináltam!
Megpróbáltam a motor vezérlő (Mamba Max) belső BEC-jét telvesen kiiktatni!
Két áramkört is építettem, majd mikor vettem egy gyárit is, akkor néztem utána hogy nem lehet!
A motorvezérlő belső BEC-jének mindenképp mennie kell, a külső egységgel csak a vevő és a
kormányszervót tudjuk meghajtani! De így is jelentősen csökken a vezérlő melegedése!
Külső BEC bekötése: Mehet két BEC együtt csak a motorvezérlőnek középső (piros) vezetékét
ki kell kötni a vevőből!
Alábbiakban egy olcsón (1000Ft alatt) megépíthető BEC leírását közlöm:
Mely egészen 25V-ig üzemel 5A-el terhelhető és szinte tetszőleges kimenő fesszel megépíthető!
Az alap kapcsolás allítható kimenettel: Fix 5,8V-os kapcsolás:
Ha az ADJ lábat lekötjük testre fix 5V-ot kapunk!
Az alkatrészek szinte bármelyik elektronikai boltba beszerezhető!
A konstrukció hibája, hogy a IC Hűtőfelülete a kimeneti lábbal azonos potenciálon van.
Így szigetelve kell felraknunk a lemezre:
Összeszerelés minél kisebbre:
Bekötés, beöntés:
Járműbe szerelve: