Vissza      Kezdő                   GS Racing Truggy de nem XUT

 

 

 

 

 Azok akik belenéztek a buggy-s cikkekbe, észrevehették hogy, különböző kasznival, kerekekkel készültek  a képek.

Ez azért van, mert egy hiányos GS Racing Storm CL1-is vásároltam alkatrésznek.

A sors úgy hozta hogy végül ezt is megépítettem, a változatosság kedvéért Traggy-nak!

 Nagy tapasztalattal a hátam megett :-) , kevesebb gonddal állt össze a kicsike. Úgy döntöttem hogy, ennek az autónak

a nagyobb súly ellenére "keményebbnek" kell lennie a buggy-nál. Ezért 6 Lipo cellás megoldást választottam. Mivel szerintem

ésszerűen az akkumulátorokból kb. 50-70 Ampert vehetünk ki folyamatosan! (Ha nem verseny hanem hobby autót építünk.)

Tehát 4 lipo-nál  kb. 700-1000 Watt míg 6 lipo-nál 1100-1500 Watt áll rendelkezésre!

 Egy másik követelményt is támasztottam, méghozzá ha lehet szenzoros legyen a brushless set, Ennek több oka is van:

Korábbi kísérletezéseim alkalmával ugye több motort is leégettem, szerintem ennek egyik oka az hogy a vezérlő nem

tudja hol jár a motor és nem megfelelően vezérli azt ezért melegszik! (Sajnos a szenzor 100 %-ban nem véd, rossz áttételezés

miatt láttam már leégett szenzoros motorvezérlőt!) A következő indok a fogyasztás, pont az előző miatt kevesebbet fogyaszt

nem melegít annyira és kevésbé terheli az akkut! Továbbá alacsonyabb sebességnél simábban jár. Ja és úgy vettem észre,

hogy halkabb!

 így esett a választás a Tekin RX8 as motorvezérlőre:

 Komoly paraméterekkel rendelkező jószág 6 lipo 210A folyamatosan 6 V/ 5 Amperes BEC Kefés és kefenélküli

szenzoros és szenzornélküli motort is képes hajtani. További előnye a beépített ventillátor a melegedés függvényében

pereg, alaphelyzetben áll! Valamint, hogy nem kell külső eszköz a programozásához. Hátránya is van nekünk kell

ráforrasztani a kábeleket ami ilyen vastagságnál nem egyszerű és még kábelt is kell nézni hozzá mert keveset adnak.

Ugyanakkor ez előny is mivel a motort és a vezérlőt csatlakozó nélkül köthetjük össze. További hátránya az ára és

nem lehet itthon beszerezni.

 

 Lassan érkezett a motorvezérlő, ezért volt időm kísérletezni a más korábban vásárolt cuccokkal is.

Kipróbáltam egy XQ Control XC100A-s motorvezérlőt:

 Jóval olcsóbb kategóriát képvisel és már nem a legmodernebb konstrukció. Előnye az olcsóságán kívül,

mivel alapvetően repülőre tervezték ,viszonylag kicsi és könnyű. 5.5V-tól 21V-ig működik , szerintem külső BEC-el

tovább is. Hátránya, mivel repülőre tervezték túlmelegedéskor nem áll le csak visszaveszi a teljesítményt. Na ilyenkor

autóba nem nehéz tönkretenni.

 4 cellás lipo-val és néhány száz wattos Turnigy motorral próbáltam ki a még nem teljesen kész autóba:

 Kellemesen csalódtam, emelgette az elejét! (Mondjuk azét rásegítettem egy kicsit, kemény olajt raktam a középső

difibe) Olajazottan, finoman járt. Vége nem volt valami nagy, az áttételt 6 lipo-ra terveztem, de nagyon jót autóztam.

 

 Megjött a Tekin a Turnigy motor egyenlőre még maradt, de már 2 három cellás lipo sorba kötve:

 A gyenge motor ellenére szerintem nagyon megy, ment, (lásd videó) de várható volt, hogy történik előbb-utóbb valami,

 a motor tengelyén meg forog a mágnes. Na de, hátha a következő szezonra lesz komolyabb motor az autóba!

 

Néhány részlet és gondolat a Truggy építésről:

így érkezett hozzám buggy:

 

Előzetes:

Mikor először felraktam a nagykerekeket a buggyra leégettem egy motort!

Szerintem a kerületváltozás is jelentős, nyúlás nélkül a buggy kerék 35-36cm, monster kerék 45-46cm.
Tehát ha belősz kb.: 70km/óra végsebességet buggy kerékkel, nagy kerékkel kb.: 90km/óra lesz.

A szélességet én úgy oldottam meg, hogy egy gyári traggy kerék adaptert raktam rá. Ami, eleve 2-3 cm-rel hosszabb, "szélesebb".
De szerintem megfelelő ofszetes kerék választásával e nélkül is használható!

Sajnos így is van még vele probléma. Nagyobb sebességnél, vagy inkább kétkerekezésnél megnyúlnak az első kerekek, és ha ekkor elfordítom a kormányt beleakad a kerék a kaszniba! Ilyenkor elég ilyesztő hangot ad és vészfékezik! Elsőször még nem tudtam mi történik, hiszem mikor megáll nem látszik semmi, mert a kerék összemegy. Dirib-daradra szedtem a difiket, kerestem a hiba okát! Embarassed
Most ez ellen úgy védekezem, hogy begyűröm a kasznit, ez látszik a videón is.